MEDARBEJDERNE I BØRNEHUSET

Vi har alle forskellige hobbyer. Kan du gætte, hvem der er god til at lave pandekager over bål?

MEDARBEJDERNE I BØRNEHUSET

Tanja Vingaard
Afdelingsleder

Hej jeg hedder Tanja og jeg er afdelingsleder af Børnehuset. Jeg vægter at være nærværende i løbet af dagen, selvom jeg nogle gange har travlt, så det er vigtigt for mig at sige godmorgen og farvel til alle børn og voksne. Jeg er optaget af, at børn hverdag mærker, at vi kan lide dem, dette kan være via daglige samspil, grin og kram. Som Leder er min vigtigste opgave at udvikling et Børnehus, hvor vi hele tiden har fokus på vores værdier, jeg vil sikre at vi er optaget at Neuropædagogik og viden og vores følelsesmæssige udvikling. Jeg er optaget, af vi ser børns ressourcer og tro på at børn gør det så godt som de kan.

Som pædagog og menneske, nyder legen og ved at den er en vigtig del af barnet udvikling, jeg kan også godt være lidt fjollede en gang imellem.  Så nyder jeg at synge, fortælle historien og bruge fantasien.  I samarbejde mellem forældre og børnehus vægter jeg en god dialog så derfor sidder jeg altid klar til en snak om jeres barn.

Pia Stensen
Pædagog

Jeg hedder Pia og er fast pædagog i børnehaven. Jeg er vild med dyr og natur og er sådan lidt af en dyrenørd, og nogle gange har jeg et æsel med på job.  Jeg elsker at gå på opdagelse, undersøge og lære nyt sammen med børn. Jeg kan lide at være kreativ helt fra bunden af. Som pædagog er jeg optaget af neuropædagogik, og viden om at børn udvikler sig i samspil med sine omgivelser. Så går jeg op i at vi lærer børn at dannes sig til det samfund, de skal være en del af. Altså at vi lærer dem at spise sammen, dele, udvikle empati og forståelse for hinanden. Jeg synes det er sjovt at lære mere om, hvordan børns hjerner lærer bedst. Og så står jeg for vores bondegård, for mig er det vigtigt at børn udvikler en viden om dyr, samt empati og forståelsen af at give omsorg for et mindre væsen. Jeg står også for viden om “fra jord til bord”, hvor vi planter, luer, sår, høster og så leger jeg også med blandt andet hydroponisk vanding.

Liv Qvist
Pædagog

Hej jeg hedder Liv, og er fast pædagog i børnehaven. Jeg nyder at lære barnet, og give det ny viden om naturen og teknologi. Jeg er sådan lidt en tech-nørd. Jeg tror på at alle børn kan en masse, og når vi lægger vores viden sammen, skaber vi magi. Jeg vægter fællesskabet samt udeliv. Jeg trives bedst med projekter hvor vi nørder lidt. Som pædagog er jeg optaget af, at vi lærer at alle er forskellige og den forskellighed skal vi nyde. Jeg er vild med neuropædagogik og viden om hvordan børns hjerner og krop udvikler sig i samspillet. Så jeg megagod til at kramme. Robotter ipad, historier om dyrene og hvordan regnen opstår det undersøger jeg helt sikkert med jeres børn. Jeg håber det kan mærkes at vi har flere nysgerrige børn i Haubro.

Malene Skals
Pædagog

Hej jeg hedder Malene, jeg er pædagogmedhjælper, og er mest i børnehaven. Jeg er god til at lave mad over bål, så hver mandag ser man mig med båludstyr og i gang med at tænde op i bålet.  Så kan jeg godt lide og være kreativ, og lave projekter med børnene, om det er kyllinger til påske eller nisser til jul, bare der er laver det sammen. Så er jeg glad for fis og ballade, så jeg kan godt lige at drille og blive drillet. For mig er det vigtigt vi griner sammen her dag. Jeg er god til at give et kram og hyggesnakke med alle børn, jeg kan god bedst lide at snakke når vi laver bål, eller går en tur i naturen, passer vores dyr, eller vander blomster, der mener jeg man får de bedste snakke.